zondag 1 november 2009

DK Cross 31 oktober

Gisteren DK Cross in Appelscha gereden. Parcours in de bossen van Appelscha, twee stukken in het parcours met singletracks en wat heuveltjes, en voor de rest rechte paden waar je goed in kon halen. Vanwege de wortels en weinige bochten de banden wat harder gezet dan normaal. Misschien iets meer een mtb parcours dan een cross parcours, maar eigenlijk kan ik dat niet erg vinden.
Start ging een keer niet op afroep, het was ineens opstellen geblazen.
Start ging niet echt lekker, zat wat te ver naar achteren, maar omdat het eerste smalle stuk al redelijk snel kwam, kon ik niet zo snel opschuiven, zeker omdat er nog wat onhandig werd gedaan.
Langzamerhand wat verder naar voren op kunnen schuiven (mountainbike techniekjes kwamen op dit parcours goed van pas) en op een bepaald moment zat ik in een groepje voor ongeveer 13e plaats. Een kwart ronde voor het eind kon ik hier uit wegdemmareren, en op het laatste stuk asfalt in één ruk doorrijden naar de renner die hier nog voor reed.
Jammer genoeg kon deze aanklampen, en nog een renner uit mijn oude groepje kwam ook nog terug, en die kwamen in de eindsprint er nog net over. Alleen had de jury mij niet door :) Oftewel DNF, maar eigenlijk 14e of 15e geëindigd.

Ottie had me nog te grazen.

maandag 12 oktober 2009

Cross Training Jan Steensma

Voor ieder in het noorden in het bezit van een crossfiets of evt een atb geeft Jan Steensma dinsdag en donderdagmiddag een training in de Zuurse Duinen bij Steenbergen.
Begint om 15.00 uur en de start is bij het 'nep' hunebed. (eerste gravelpad links op de meeuwenweg). Training is wedstrijdgericht voor crossers.

Een groep (vooral TH-ers) uit Groningen vertrekt om 14.00 uur bij Fysiosportief aan de Vechtstraat.

Kosten 1 euro per keer of 15 euro voor het hele seizoen.

zaterdag 3 oktober 2009

Einde Trainingen

Het is weer oktober dus ik hou er voor dit jaar weer mee op.
Woensdagavond de trainingen van ATBnoord om 7 uur bij de AH in Roden, en voor de rest: Schaatsen, veldtoertochtjes en ICWnoord. Begin volgend jaar zal er eerst wel weer op zaterdag op de racefiets getraind worden, en als de zomertijd er weer is wordt er weer op de dinsdagavond getraind

maandag 28 september 2009

training 29 september

Vertrek (bij goed weer) om half zes ivm donker worden!

vrijdag 18 september 2009

hondsrug classic verkennen

Ik ga volgende week dinsdag (22 sep) zo goed als zeker naar gieten om route van de hondsrugclassic te rijden.
Ik heb de route zoals die op de site van de organisatie staat zo goed als mogelijk overgetrokken op dezelfde kaart van garmin die de organisatie ook heeft gebruikt en die in mijn GPS geladen.

Ik ga op de fiets naar gieten en rij de ronde 1 keer. De heenreis is 30 km, dus een dik uur. De ronde is bijna 30 km lang dus dat moet in 1.5 uur te doen zijn.
Ik vertrek om 15.00 uur bij belga megastore.

Alleen in Gieten meedoen kan natuurlijk ook. Ik zal zo rond 16.15 uur in Gieten zijn (op de startstrook).

Ik rij via de helperzoom, dus aan het eind van de helperzoom (vlak voor het fietspad langs de begraafplaats) gaan staan kan natuurlijk ook.

zondag 13 september 2009

Veldtoertocht Norg

Gisteren samen met Tom en Kees de verldtoertocht in Norg gereden. Georganiseerd door district Noord van de NTFU samen met TFC de Elsegge, dus deelname was gratis, en zelfs nog een kop koffie erbij. In plaats van 1 unieke ronde mochten we twee keer een ronde van 21.6 km rijden rondom Norg.

Voor het eerst weer op de crosser, de eerste ronde was het nog wat wennen, maar het tweede rondje ging nagenoeg weer vanouds, en omdat de crosser eindelijk weer eens een nieuwe cassette en kransjes had gekregen ging het wel heel erg lekker.
Jan Hekman en Geert Louwes onderweg ook opgepikt (die waren even de weg kwijt :-) ) dus dat was weer een lekkere sportochtend.

dinsdag 1 september 2009

Training 1 september

Hmmm. Het kon nog wel eens goed gaan regenen vanavond. Om 16.30 uur zet ik hier wel op de pagina of ik vanavond wel zin heb.

16.40 uur: Gaat hem niet worden vanavond, mij te nat!

maandag 31 augustus 2009

Training om zes uur

Met ingang van 8 september om 18.00 uur training in plaats van om 18.30 uur in verband met het vroeger donker worden!

zondag 30 augustus 2009

Wedstrijd Steenwijk

Vandaag dus in Steenwijk gereden. Bij het inrijden toch maar besloten de fast freds eraf te halen want het parcours lag er iets te vochtig bij. Alleen ging het nog een stuk vochtiger worden want een half uurtje voor de start gingen de hemelsluizen open.
Gelukkig konden we wel weer droog opstellen.
Niet te gek van start gegaan, en na een ronde lag ik ongeveer 30-ste, vlak achter een grote groep van een 10-15 man, alleen toen begon het gedonder: chainsuck en overslaande ketting op omdat alles vol prut was gelopen. Motivatie was weg, maar wel uitgereden.

Uitslag niet best: 34 van de dikke 40. Zonder dat gedonder was waarschijnlijk een top 20 mogelijk geweest, maar ja hoort erbij!
Toch apart dat er op een dergelijke wedstrijd op een mooi parcours (erg jammer van de regen) zo weinig renners op aan komen.

Donderdag: Wijhe (weg)

donderdag 27 augustus 2009

Wedstrijd Steenwijk

AS zondag wedstrijd mountainbike te Steenwijk!

dinsdag 25 augustus 2009

Training 25 augustus

Vanavond nadat de regen is weggetrokken maar even een rustig rondje doen. Jullie mogen nog wel een paar keer lekker doortrekken, maar ik ben nog steeds een beetje moe van de 24 uur race van dit weekend.

Gister ook nog een rustig uurtje gefietst en ik vond een hartslag van maximaal 130 sl/min meer dan genoeg

Bel evt even over doorgaan, of event half uurtje later, we hebben weer (onweers)buien die zich ineens ontwikkelen

dinsdag 7 juli 2009

7 juli

Moi

ik ga straks nog wel even. Het blijft geloof ik wel even droog. Even wat stevig tegen de wind in trappen.

Ehhh, Er ontwikkelen allemaal buien ineens, dus toch maar niet

dinsdag 16 juni 2009

16 juni

Moi

Vanavond: piramidevorm interval
+ even buurten bij het criterium in Bedum

dinsdag 9 juni 2009

training 9 juni

Het lijkt erop dat het gaat regenen (met misschien een beetje onweer erbij)

Ik ga in ieder geval niet fietsen vanavond

maandag 1 juni 2009

Training 2 juni

Een rustig rondje provincie omdat de beentjes nog wel een beetje moe zullen zijn van de districtskampioenschappen van vandaag.

dinsdag 26 mei 2009

Training 26 mei

Het gaat hem weer niet worden, er komt weer een bak met regen aan.
Volgende week (of morgenavond bij de atb training op de kardingebult) beter

mark

dinsdag 19 mei 2009

training 19 mei

Even afwachten hoe de buien zich gaan ontwikkelen.

Als het doorgaat: rondje zoutkamp met extensieve intervalletjes en dergelijke

Update
Het lijkt erop dat er om half zeven nog een (onweers)buitje langs. Misschien ga ik later op de avond nog wel een rondje maken, maar reken er niet op dat ik er om half zeven sta.

zaterdag 9 mei 2009

Verandering trainingstijd

Hoi

Vanaf 12 mei, begint de training om 18.30 uur in plaats van om 18.00 uur!!!!!

dinsdag 28 april 2009

Regen!

Het wordt me vanavond te nat: ik ben er dus niet!!!!!

dinsdag 7 april 2009

Training 7 april

Volgens mij gaat de regen net ten westen van Grunn langs.
Dan gaan we wel richting het oosten.

zaterdag 28 maart 2009

Dinsdag eerste training

Aankomende dinsdag om 18.00 uur eerste training!

vrijdag 20 maart 2009

Trainingen Dinsdagavond
Ik geef op dinsdagavond training aan een groepje wielrenners/sters. In deze trainingen wordt een rondje door de provincie gereden met daarin oefeningen, bijvoorbeeld: waaier rijden, techniek, viaductsprints, extensieve en intensieve interval trainingen, sprintjes trekken. Ook dit jaar geef ik deze trainingen weer.

Wie ben ik?
Ik rij zowel op de weg als de mountainbike wedstrijden. Op de weg bij de amateurs A, op de atb bij de masters 30+. Ik heb een KNWU trainer A licentie en geef al 4 jaar de woensdagvond trainingen bij de Noordelijke ATB club (www.atbnoord.nl).

Wanneer: Dinsdagavond, vertrek 18.00 uur. De eerste training is 31 maart. De laatste training eind september.

Waar: Belga Megastore Sontplein.

Duur: +/- 2 uur

Soort fiets: Racefiets
Voor wie: Getrainde wielrenners/sters.

Bijzonderheden

Ik train zelf mee. Verwacht geen trainingen waarbij de trainer langs de weg staat of alleen maar bezig is met de rest van de groep (ook al zal de trainer echt wel aanwijzingen geven). Je hoeft niet helemaal het niveau van een wedstrijdrijder te hebben, enthousiaste toerfietsers, cyclosprortieve rijders zijn zeker ook welkom. Je moet wel een beetje serieus willen trainen, ook al staat de boog niet constant gespannen. Een helm is verplicht, daar is geen discussie over mogelijk, en neem een fatsoenlijk onderhouden fiets mee.

Als ik een keer een avond niet kan, of als ik niet kom vanwege weersomstandigheden , dan zal ik zo mogelijk voor half vijf een bericht achterlaten op: http://markeijkelkamp.blogspot.com/

Als je interesse hebt, of nog vragen hebt stuur een mail naar markpunteijkelkampathome.nl