zondag 1 november 2009

DK Cross 31 oktober

Gisteren DK Cross in Appelscha gereden. Parcours in de bossen van Appelscha, twee stukken in het parcours met singletracks en wat heuveltjes, en voor de rest rechte paden waar je goed in kon halen. Vanwege de wortels en weinige bochten de banden wat harder gezet dan normaal. Misschien iets meer een mtb parcours dan een cross parcours, maar eigenlijk kan ik dat niet erg vinden.
Start ging een keer niet op afroep, het was ineens opstellen geblazen.
Start ging niet echt lekker, zat wat te ver naar achteren, maar omdat het eerste smalle stuk al redelijk snel kwam, kon ik niet zo snel opschuiven, zeker omdat er nog wat onhandig werd gedaan.
Langzamerhand wat verder naar voren op kunnen schuiven (mountainbike techniekjes kwamen op dit parcours goed van pas) en op een bepaald moment zat ik in een groepje voor ongeveer 13e plaats. Een kwart ronde voor het eind kon ik hier uit wegdemmareren, en op het laatste stuk asfalt in één ruk doorrijden naar de renner die hier nog voor reed.
Jammer genoeg kon deze aanklampen, en nog een renner uit mijn oude groepje kwam ook nog terug, en die kwamen in de eindsprint er nog net over. Alleen had de jury mij niet door :) Oftewel DNF, maar eigenlijk 14e of 15e geëindigd.

Ottie had me nog te grazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten