dinsdag 30 maart 2010

Zomertijd

Zomertijd is er weer, het weer is er nog niet zo naar. Vanavond maar even kijken of ik al weer op de dindagavond op de fiets stap

zondag 1 november 2009

DK Cross 31 oktober

Gisteren DK Cross in Appelscha gereden. Parcours in de bossen van Appelscha, twee stukken in het parcours met singletracks en wat heuveltjes, en voor de rest rechte paden waar je goed in kon halen. Vanwege de wortels en weinige bochten de banden wat harder gezet dan normaal. Misschien iets meer een mtb parcours dan een cross parcours, maar eigenlijk kan ik dat niet erg vinden.
Start ging een keer niet op afroep, het was ineens opstellen geblazen.
Start ging niet echt lekker, zat wat te ver naar achteren, maar omdat het eerste smalle stuk al redelijk snel kwam, kon ik niet zo snel opschuiven, zeker omdat er nog wat onhandig werd gedaan.
Langzamerhand wat verder naar voren op kunnen schuiven (mountainbike techniekjes kwamen op dit parcours goed van pas) en op een bepaald moment zat ik in een groepje voor ongeveer 13e plaats. Een kwart ronde voor het eind kon ik hier uit wegdemmareren, en op het laatste stuk asfalt in één ruk doorrijden naar de renner die hier nog voor reed.
Jammer genoeg kon deze aanklampen, en nog een renner uit mijn oude groepje kwam ook nog terug, en die kwamen in de eindsprint er nog net over. Alleen had de jury mij niet door :) Oftewel DNF, maar eigenlijk 14e of 15e geëindigd.

Ottie had me nog te grazen.

maandag 12 oktober 2009

Cross Training Jan Steensma

Voor ieder in het noorden in het bezit van een crossfiets of evt een atb geeft Jan Steensma dinsdag en donderdagmiddag een training in de Zuurse Duinen bij Steenbergen.
Begint om 15.00 uur en de start is bij het 'nep' hunebed. (eerste gravelpad links op de meeuwenweg). Training is wedstrijdgericht voor crossers.

Een groep (vooral TH-ers) uit Groningen vertrekt om 14.00 uur bij Fysiosportief aan de Vechtstraat.

Kosten 1 euro per keer of 15 euro voor het hele seizoen.

zaterdag 3 oktober 2009

Einde Trainingen

Het is weer oktober dus ik hou er voor dit jaar weer mee op.
Woensdagavond de trainingen van ATBnoord om 7 uur bij de AH in Roden, en voor de rest: Schaatsen, veldtoertochtjes en ICWnoord. Begin volgend jaar zal er eerst wel weer op zaterdag op de racefiets getraind worden, en als de zomertijd er weer is wordt er weer op de dinsdagavond getraind

maandag 28 september 2009

training 29 september

Vertrek (bij goed weer) om half zes ivm donker worden!

vrijdag 18 september 2009

hondsrug classic verkennen

Ik ga volgende week dinsdag (22 sep) zo goed als zeker naar gieten om route van de hondsrugclassic te rijden.
Ik heb de route zoals die op de site van de organisatie staat zo goed als mogelijk overgetrokken op dezelfde kaart van garmin die de organisatie ook heeft gebruikt en die in mijn GPS geladen.

Ik ga op de fiets naar gieten en rij de ronde 1 keer. De heenreis is 30 km, dus een dik uur. De ronde is bijna 30 km lang dus dat moet in 1.5 uur te doen zijn.
Ik vertrek om 15.00 uur bij belga megastore.

Alleen in Gieten meedoen kan natuurlijk ook. Ik zal zo rond 16.15 uur in Gieten zijn (op de startstrook).

Ik rij via de helperzoom, dus aan het eind van de helperzoom (vlak voor het fietspad langs de begraafplaats) gaan staan kan natuurlijk ook.

zondag 13 september 2009

Veldtoertocht Norg

Gisteren samen met Tom en Kees de verldtoertocht in Norg gereden. Georganiseerd door district Noord van de NTFU samen met TFC de Elsegge, dus deelname was gratis, en zelfs nog een kop koffie erbij. In plaats van 1 unieke ronde mochten we twee keer een ronde van 21.6 km rijden rondom Norg.

Voor het eerst weer op de crosser, de eerste ronde was het nog wat wennen, maar het tweede rondje ging nagenoeg weer vanouds, en omdat de crosser eindelijk weer eens een nieuwe cassette en kransjes had gekregen ging het wel heel erg lekker.
Jan Hekman en Geert Louwes onderweg ook opgepikt (die waren even de weg kwijt :-) ) dus dat was weer een lekkere sportochtend.

dinsdag 1 september 2009

Training 1 september

Hmmm. Het kon nog wel eens goed gaan regenen vanavond. Om 16.30 uur zet ik hier wel op de pagina of ik vanavond wel zin heb.

16.40 uur: Gaat hem niet worden vanavond, mij te nat!

maandag 31 augustus 2009

Training om zes uur

Met ingang van 8 september om 18.00 uur training in plaats van om 18.30 uur in verband met het vroeger donker worden!